neděle 11. března 2018

Dvě jsou lepší než jedno. Zatím subjektivně.

Po několikadenní pauze (sorry, nebyl čas) jsem tu s dalšími novinkami za posledních pár dní. Aspoň mi těch 5 hodin cesty do Mnichova při psaní uteče rychleji.

Ve čtvrtek jsem asi trhla rekord v rychlosti nastavování. Mírné zvýšení C-levelů a za 5 minut bylo hotovo :-) Jinak jsem se taky ptala, jakou výdrž baterek ten nastavovací program odhaduje. Prý 45 hodin se dvěma jednorázovými bateriemi, 18 hodin se standardním akumulátorem a 9 hodin s kompaktním akumulátorem. Tím se tedy vysvětlilo, proč mi ještě pořád nedošly baterky, které jsem v procesoru měla už od pondělka.

U logopedky pak zase klasika, rozlišování podobných slov. Tentokrát ale s drobnou změnou: abych poznala i jiný hlas, četla mi slova studentka, která tam byla na praxi. A navíc už to bylo zákeřnější, rozdíly byly čím dál menší. Např. M/W, tedy slova typu Mund a Wund. Tady jsem fakt většinou jen hádala, znělo to prakticky stejně. K tomu i uzavřený soubor asi 20 slov (kuchyňské náčiní) nebo 10 frází o počasí. Tu a tam jsem něco nepoznala vůbec nebo až po zopakování, ale jinak to celkem šlo. Na rozloučenou jsem se dozvěděla, že další den (v pátek) bude audio. Říkala jsem si, že to bude asi legrace.

No a pak se mě ještě zeptali, jestli by mi mohli ten chuťový test udělat už dnes, ne až v pátek, jak bylo v plánu. Bez problémů, času jsem měla dost. Asi mi při té operaci chuťové buňky nějak vytunili, protože mi přišlo, že jsem těch chutí poznala víc než při stejném testu před operací :-) Každopádně ono to stejně bylo jedno, po operaci jsem žádné změny chuti nepozorovala.

Odpoledne jsem i přes neschopenku vyrazila na pár hodin do práce. Chtěla jsem si vyzkoušet, jak zní hlasy kolegů a celkově ten cvrkot v kanceláři. Kolegům jsem povykládala, jaké to je, jak slyším a pak jsem se chvíli věnovala práci. Občas jsem poslouchala, když se kolegové bavili mezi sebou, respektive tedy snažila jsem se. Oni se mezi sebou většinou baví německy, takže se nechytám úplně, ale občas jsem z toho něco pochytila. Jen jsem si nebyla jistí, jestli je to tím, že za ten týden mám naposlouchanou němčinu, nebo tím, že mám o ucho víc :-) Každopádně když jsem si chvilkama sundavala cívku nového ucha a poslouchala jen se starým implantátem, všimla jsem si, že i ta řeč už zní jinak s jedním a se dvěma. A že se dvěma zní líp. Je o něco hlasitější a přišla mi i zřetelnější a čistší.

Kancelářský experiment tudíž přinesl další pozitivní zjištění. Ve středu jsem zjistila, že hudba už zní líp s oběma ušima. Ve čtvrtek jsem zjistila, že i řeč už zní líp s oběma ušima. A to všechno pouhé tři dny po prvním nastavení. Já jsem z toho prostě nadšená.

Večer při cestě z práce mi pak mobil oznámil, že mi dochází baterky v N7. Ale stejně pak vydržely ještě asi 2 hodiny nebo tak nějak. Takže výdrž solidní – od pondělí odpoledne do čtvrtka večer. Ale stejně chci akumulátory, jednak je jejich výměna jednodušší než měnit baterky a jednak z toho není takového odpadu. Večer jsem tedy sesmolila e-mail německému zastoupení Cochlearu, protože jsem stejně chtěla vědět víc věcí.

Oni mají aktuálně akci, kdy noví členové Cochlear Family dostanou jedno bezdrátové zařízení navíc zdarma a současní členové si ho můžou pořídit za zvýhodněnou cenu 99 € (zhruba 2600 Kč). Takže jsem potřebovala zjistit, jestli se mé české členství v Cochlear Family vztahuje i na Německo, nebo jestli se mám registrovat znova. Pak mě zajímalo i jak to funguje s akumulátory, co musím udělat pro to, abych si je mohla pořídit. A nakonec jsem chtěla vyzvědět, jestli náhodou neví něco o tom, kdy bude procesor N7 kompatibilní s mým starým implantátem N24.

Odpověď došla v pátek ráno: mají mě v databází jako člena CF, takže mě se týká zvýhodněná cena 99 €. Případně prý můžou mým jménem i podat žádost o úhradu k mé zdravotní pojišťovně, ale je k tomu potřeba doporučení od lékaře, že to zařízení skutečně potřebuju. Na to se vykašlu, těch 99 euro mě nezruinuje :-) Co se týče akumulátorů, v sadě jsou 4 akumulátory, takže si mám vybrat, jestli chci standardní, kompaktní nebo mix. A že jim mám poslat své číslo pojištěnce a sériové číslo procesoru a oni to zařídí. Super servis. Jen o kompatibilitě N24 a N7 mi bohužel žádné informace neposkytli, jen mi nabídli, že bych si mohla pořídit N6, který už je aspoň kompatibilní s Wireless. Ten každopádně nechci, nemá to smysl. Raději si počkám na N7 a do té doby to nějak přežiju.

Žádné komentáře:

Okomentovat