středa 20. února 2019

Valentýnka

Jelikož jsem single, svátek svatého Valentýna mě nechává naprosto chladnou.

Ale valentýnku jsem přesto dostala. Od Cochlearu :-)



Dvě velké krabice. Jako měřítko vidíte na obrázku procesor položený na jedné krabici – tak velké krabice na něco tak malého, že? V té větší je batoh se sadou procesoru a příslušenství a v té menší jsou akumulátory, posílali to zvlášť asi proto, že to jsou jakoby dvě objednávky. Akumulátory totiž nejsou součástí sady, ale uživatel si vybírá, jakým způsobem chce procesor napájet, zda akumulátory nebo bateriemi. V prvním případě pojišťovna zaplatí sadu akumulátorů (moje pojišťovna 4 akumulátory na procesor, nevím jak jiné), ve druhém případě dostává uživatel každých několik měsíců balení jednorázových baterií.


Krabice jsem vybalila, obsah si můžete prohlédnout na obrázku: batoh, krabička s procesorem, větší organizér s nějakým drobným příslušenstvím (háčky, krytky mikrofonů, náhradní magnet, náhradní cívka s kabelem atd.), pouzdro, manuály, nabíječka na akumulátory a pět akumulátorů.

Jestli vám je divné, že teď píšu pět, když jsem výše psala čtyři, tak je to proto, že jsem reklamovala jeden z akumulátorů, který jsem dostala loni. Zlobil při nabíjení, po nějaké době nabíjení začal blikat oranžově, což značí chybu. Když jsem ho odpojila a znovu připojila, tak opět začal blikat zeleně, nabil se a pak fungoval, ale i tak jsem se radši v Cochlearu zeptala, jestli tomu nemůže něco být. No a z Cochlearu mi napsali, že mi pošlou nový a ať jim ten, co zlobí, pak pošlu v obálce spolu s podepsanými dodacími listy. Tak jo, takovýhle servis se mi líbí :-)

Jinak příslušenství (jako aqua+, bezdrátové příslušenství apod.) k procesoru při upgradu moje pojišťovna (nevím, jak jiné) nehradí, takže to byl skutečně jen základ s nějakými náhradními díly.

No a tady ještě krabička s procesorem.


To prázdné místo vlevo nahoře je určené na malý ovladač. Ten jsem ani nechtěla, protože jsem ho dostala už k prvnímu procesoru a použila jsem ho naposled asi tak měsíc poté, co jsem ho dostala. Nepotřebuju ho, když mám na ovládání mobilní aplikaci, žejo.

Takže jsem to všechno hezky vybalila, k procesoru připojila akumulátor, že teda zjistím, jestli mi ho poslali nastavený nebo ne.

Dala jsem ho na ucho. Ticho. 

Safra. Poslali nenastavený. Asi se jim nepodařilo získat z kliniky ta nastavení, která jsem měla na půjčené N7.

Tak jsem si zklamaně povzdechla a zase to sbalila a uklidila. A vlastně až v tuhle chvíli jsem si prohlídla dodací list, ve kterém bylo napsáno, že procesor je unprogrammiert. Všimnout si toho dřív, tak ho ani nezkouším. Nebo jo? Co kdyby přece jen?

Den poté, v pátek, jsem měla naplánovanou cestu do ČR na víkend. Ráno jsem to vzala přes kliniku, abych se zeptala, jestli úúúúplně náááááhodou by neměl technik chvíli čas na to, aby mi tam nahrál programy. Ukázalo se, že bohužel ne, protože se mu tam už kupili objednaní pacienti a prý by potřeboval alespoň půl hodiny na to, aby mi to nastavil. Takže jsem si domluvila termín na úterý následující týden.

Cestou domů mi tak nezbylo než si hudbu z telefonu ještě pořád pouštět jen do jednoho ucha :-)
No a taky jsem vlastně celý víkend tahala v batohu hračku za čtvrt milionu korun. Celou tu dobu jsem se děsila, že si ten batoh někde zapomenu.

Dneska jsem se už každopádně dočkala. Došla jsem na kliniku, tam technik nejdřív zkontroloval, jestli mám vhodný magnet... jasně že jo, měla jsem to vyzkoušené z doby, kdy jsem měla procesor půjčený. Pak ještě prošel tu mapu, jestli jsou T/C levely tam, kde mají být, provedl drobné úpravy, pohráli jsme si s nastavením jednotlivých programů, pak mi totéž nastavení jednotlivých programů nahodil ještě na druhé ucho a bylo hotovo.

Kdyby to někoho zajímalo, programy mám následovně:
1. SCAN + zaškrtaná všechna ta nastavení jako zvýraznění tichých zvuků, potlačení hlasitých zvuků, redukce hluku v pozadí, redukce zvuku větru... 
2. SCAN + zaškrtané všechno kromě redukce hluku v pozadí
3. "Nic", tzn. žádné úpravy zvuku jako zvýraznění či potlačení u čehokoli
4. Program bez SCANu a bez redukce hluku v pozadí, zbytek je aktivní

Osobně předpokládám, že nejvíc pofrčím na 1, možná 2, ten zbytek bude asi spíš na hraní, když budu chtít porovnávat, co a jak s čím slyším. Každopádně program 1 bude na tom starém uchu celkem zajímavý. Nějaké tušení, co mě čeká, už jsem získala při testování N7 během loňského srpna a září, takže uvidím.

Jak už jsem v jednom z minulých příspěvků psala, N7 se oproti N5 chová jinak, jednou ze změn je SCAN a druhou redukce šumu v pozadí. Takže v zásadě budu mít asi dvě možnosti: buď si staré ucho zvykne na stejné funkce, které se za ten rok naučilo používat nové ucho, nebo budu muset nové ucho naopak naučit jinému nastavení, které bude podobnější tomu, co znám z N5.

A tak aspoň si mám s čím hrát :-) Ještě že se to teď dá všechno ovládat z mobilní aplikace a nemusím se tahat s ovladačem a hlídat si, jestli je nabitý a tak vůbec.

Jo a samozřejmě jakmile jsem vylezla ze dveří kliniky, tak jsem si šla nový procesor spárovat s telefonem a pustit si hudbu zase ve stereu. Na tohle jsem se těšila nejvíc, že si budu moct všechno pouštět do obou uší, ne jen do jednoho. Doma pak následovalo ještě spárování s TV streamerem a jeho slavnostní přepnutí z režimu „mono“ na režim „stereo“.

A samozřejmě nesměla chybět ani fotka na památku :-)

1 komentář: