čtvrtek 7. února 2019

Aleluja!

No hurá. Konečně. KONEČNĚ!

Někdy v prosinci jste si mohli přečíst, že mi po dvou měsících konečně z kliniky dorazila lejstra pro pojišťovnu, dokládající, o kolik lépe slyším s N7 než s N5. Pokud jste to četli, určitě si pamatujete, že to tak trochu ztroskotalo na tom, že ta zpráva byla napsána poněkud špatně.

Mno, prosinec a leden, to jsou takové dva měsíce, kdy lidi buď mají dovolenou, nebo jsou nemocní, nebo jsou svátky. Takže na opravenou zprávu jsem si počkala až nějak do půlky ledna. Ugh.


Jakmile to dorazilo, mazala jsem na poštu a poslala ty papíry pojišťovně. A jen tak ze zvědavosti jsem se v německé facebookové skupině zeptala, jak dlouho obvykle trvá, než pojišťovna rozhodne. Většina odpovědí byla, že tak do týdne, maximálně dvou, jedna odpověď dokonce, že v úterý byla žádost odeslána a v pátek přišlo (kladné) rozhodnutí. Wow.

Akorát mě nějaký den, dva po odeslání těch podkladů pojišťovně napadlo, jestli vlastně úplně náhodou ta pojišťovna ještě nepotřebuje i něco jako cenovou nabídku. V duchu jsem si vynadala, že mě to nenapadlo dřív, abych se na to zeptala, ale říkala jsem si, že uvidím, kdyžtak se ozvou, abych to doplnila.

Nojo, taky že jo. Po týdnu mi přišel dopis, že potřebují cenovou nabídku od Cochlearu. Tak jsem si v duchu vynadala podruhé a šla jsem napsat mail do Cochlearu, že bych potřebovala cenovou nabídku a jestli ji pošlou pojišťovně rovnou oni, nebo jak to funguje.

Od Cochlearu jsem se dozvěděla, že obvykle to vlastně funguje tak, že i podklady pro upgrade se posílají jim a oni to pak posílají sakumprásk na tu pojišťovnu, že tak je zaručeno, že tam nebude nic chybět atd. Hm, dík, to mi na klinice taky nikdo neřekl. Každopádně tu cenovou nabídku pojišťovně poslali a zhruba týden poté mi přišlo od pojišťovny rozhodnutí. 


Ta úvodní fráze „s radostí se budeme podílet na nákladech“ mě neskutečně fascinuje. České zdravotní pojišťovny s radostí jedou stylem „nemáme, nedáme“, zatímco ty německé se s radostí podílí na nákladech. A to ještě to slovo „podílí se“ v praxi (tedy alespoň v čemkoli, co se týká KI) znamená „zaplatíme to celé“.

Každopádně upgrade schválený, cena procesoru v přepočtu na naše téměř 270 tisíc, což je podstatně víc, než kolik si za tentýž procesor Cochlear účtuje v ČR.

No a můj doplatek je 10 euro. Což podle aktuálního kurzu ČNB odpovídá ani ne 260 korunám.

Tož asi takhle k upgradům v Německu.

Teď čekám, až mi Cochlear pošle formulář na upgrade, ve kterém si zaškrtám barvu, délku kabelu, sílu magnetu a podobné věci. 
Taky musím zjistit, jak to je s převzetím, jestli to pošlou přímo mně, nebo jestli si pro to budu muset na kliniku.

A pak budu konečně mít N7 na obou uších.



Žádné komentáře:

Okomentovat