neděle 9. prosince 2018

Nekonečný příběh... o upgrade

Když jsem psala tenhle text, tak jsem váhala nad titulkem. Čekání na Godota (tedy upgrade), Nekonečný příběh, Vydrž, Prťka, vydrž, nebo ještě něco jiného?

No jo, je to peklo. Procesor N7 je s mým starým implantátem na levém uchu kompatibilní od letošního července, a já ho ještě furt nemám!!! A to jsem to začala řešit hned, jak jsem zjistila, že už to jde. Už jsem na ten proces upgradu narazila i v některých předchozích článcích, ale znovu tu shrnu základní data.

9. 8. jsem dostala N7 zapůjčenou na 2 měsíce.
5. 10. jsem absolvovala srovnávací testy s příslibem, že „příští týden mi pošlou podklady, ať můžu poslat žádost zdravotní pojišťovně“.

Z „příští týden“ se vyklubaly dva měsíce. Po několika e-mailových urgencích a jedné osobní návštěvě jsem konečně 7. 12. dostala poštu z Hörzentra. Zajásala jsem a jala jsem se otvírat dopis, který už podle hmatu obsahoval pěkný fascikl papírů. Začala jsem číst ten první, s lékařskou zprávou, a hodně rychle mi zmrzl úsměv na rtech.

Ta zpráva je totiž vystavena na upgrade procesoru na pravém uchu. Že prý jsem dostala na jejich klinice v únoru 2018 implantát CI512 na pravé ucho, s procesorem CP810 (=N5). A protože jsem pak ještě otestovala CP1000 (=N7), se kterým mám lepší výsledky, tak doporučují upgrade na N7.

Jasně... při implantaci pravého ucha v únoru 2018 jsem dostala 9 let starý model procesoru, který chci po několika měsících nošení vyměnit za novější model (z léta 2017!), protože s novějším líp slyším. Komu to dává smysl, ať zvedne ruku.
Nehledě na to, že všechny audiogramy, které byly ke zprávě přiložené, jasně zmiňují, že bylo testováno levé ucho.

Docela věřím tomu, že poslat tohle do zdravotní pojišťovny, tak mi to zase hodí na hlavu, protože si těch nejasností a nelogičností určitě všimnou. Takže to nejprve musím já hodit na hlavu klinice a vydupat si správnou lékařskou zprávu... Napsala jsem jim mail a teď abych se modlila, ať jim to netrvá další dva měsíce, než mi pošlou správnou zprávu.

Když jsem dumala, jak to proboha mohli takhle zvrtat, došla jsem k závěru, že pro ně je asi problém to, že nemají žádnou historii mého prvního implantátu, protože jak implantace, tak předchozí upgrade probíhaly v ČR. V papírech snad měli jen to, že KI vlevo mám od roku 1999, což jsem jim říkala loni, když jsem tam byla poprvé. Ale tak hergot, pokud pro ně byl problém nedostatek informací, proč se prostě nezeptali? Takže jsem v tom e-mailu napsala jak datum implantace, tak i datum posledního upgradu, ať to ví, a připsala jsem, že pokud by měli nějaké další otázky, ať dají vědět.

Achjo.

Nicméně... jedno pozitivum tam je. Teď už alespoň konečně znám přesná čísla z těch srovnávacích testů s N5 a N7 na starém uchu. 


Jednoslabičná slova při různých hlasitostech a pak věty v šumu (takové to, co už jsem párkrát zmiňovala – o kolik musí být řeč hlasitější než šum, abych rozuměla alespoň 50 %).
No... tak u jednoslabičných slov klasický problém, němčina :-) Takže i když tam nějaké zlepšení je, v reálu to moc vypovídající není. Ale tak zase... když budu naprosto upřímná, tak s N7 jsem se snažila víc a zkoušela jsem i to, co normálně nedělám, tedy říkat, co slyším, i když mi to absolutně nedává smysl (u mě to totiž obvykle vypadá tak, že já v té změti hlásek musím poznat nějaké slovo, pokud tam žádné nepoznám, tak prostě mlčím).

Ale ten rozdíl u vět v šumu je výrazný hodně. Zdá se, že „sedmička“ opravdu umí ten šum odfiltrovat lépe než starší procesory. Leda že by to taky furt byla jen náhoda ;-) 
Ne, náhoda ne, ony ty pokročilejší metody zpracování zvuku znát jsou. V tichu ten rozdíl moc poznat není, respektive já osobně mívám problém si jakékoli rozdíly vůbec uvědomit, protože si prostě zvyknu na to, co mám, ale když jsem se po vrácení půjčené N7 vrátila k N5, tak jsem si začala všímat některých drobností, které jsem si předtím vůbec neuvědomovala, a jsem si jistá, že k tomu přispěla právě ta zkušenost s N7. Protože bez toho bych neměla možnost srovnání a všímání si věcí, které mi najednou přišly jiné. Takže ono to (obzvlášť v tom ruchu) určitě funguje o něco lépe než N5. O tom ale v jiném článku :-)

Čili bych řekla, že šance na to, že mi pojišťovna nový procesor proplatí, jsou docela vysoké. Jen na to (sakra!) potřebuju lékařskou zprávu, která bude dávat smysl. A nebude vypadat jako že patří k úplně jinému pacientovi než ty audiogramy (a to radši ani nezmiňuju ten nesmysl s upgradem ani ne rok po implantaci).
A snad i to schválení pak bude rychlé. Když jsem po nich chtěla akumulátory k N7, tak rozhodli během týdne. Kdyby byli stejně rychlí i s procesorem, bylo by to super.

Protože když si vezmu, že pak ještě budu muset dořešit barvu a příslušenství (pravděpodobně přímo s Cochlearem) a pak si ještě na klinice domluvit termín převzetí a nastavení, tak se začínám dostávat k tomu, že asi budu mít kliku, když nový procesor na staré ucho dostanu k prvním narozeninám nového ucha. A to jsem ještě v říjnu bláhově doufala, že by to mohlo vyjít tak do konce listopadu, případně pod stromeček. Ha ha ha. Tak určitě. No, jak by řekl Zmikund... se stim smiř. 

Ale snad už to teď půjde líp.

Držte palce! :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat